Lösning?

Tidigare när jag gick förbi mamma och Lasses sovrum såg jag att Lasse låg ihopkrupen, under två täcken, och sov. Tydligen hade han börjat må väldigt illa igår och det höll i sig idag.

Jag har ju gjort det pretty clear att jag varit förkyld under min vistelse i Enköping, och nu känns det som att hans illamående inte är en tillfällighet. Tidigare i vår fick jag absolut inte komma på besök om jag hade en infektion eller ett virus då Lasse var extremt infektionskänslig. Problemet är att jag hinner sällan åka hem och då jag får chansen tar jag den. Mitt issue är att jag nu inte vet om de lät mig komma hem (för att de visste att jag gärna ville det) och därmed inte ville tjöta om att jag bar på ett virus och därmed utsatte Lasse för en infektionsrisk. Jag har känslan att om jag frågar får jag ett av två resultat:

a) de erkänner att de tummade lite på reglerna
b) de erkänner att de inte hade tänkt på det, men nu får mamma den tanken på hjärnan och får dåligt samvete både för Lasses skull och mitt samvetes skull.

Eller så överreagerar jag och ger folk för lite credd. Det är inte som att mamma är rädd för att säga åt mig vad jag ska göra. Hon gjorde det ju nyss med diskmaskinsincidenten.

Jag tar faktiskt ur disk...

Faktiskt.

Inga kommentarer: